שחיינים כחול לבן

שחיינים כחול לבן

בשנת ה-37 לעצמאות ישראל (1985) במכביה ה-12 הדליק גדול השחיינים היהודים מרק ספיץ את הלפיד. ספיץ האמריקאי, מגדולי הספורטאים והשחיינים בכל הזמנים הופיע לראשונה בתחרות בינלאומית במכבייה השביעית (1965) בה הוא זכה ב-4 מדליות זהב והוכתר כספורטאי המצטיין במשחקים. מארק ספיץ היה השחיין אליו רצו להדמות ילדי ישראל. כולם רצו להיות שחיינים כחול לבן וענף השחייה בארץ הלך והתפתח באופן משמעותי והגיע להישגים בינלאומיים בענפי שחייה שונים.

 

שחייה היא פעילות פנאי פופולרית והיא גם ספורט תחרותי. שחייה כפעילות פנאי היא דרך טובה להירגע ובו בזמן לבצע פעילות גופנית מלאה. יתרונה של השחייה היא בקיום הפעילות בתוך המים. המים תומכים בגוף ופעילות זו מפעילה פחות לחץ על הפרקים והעצמות מאשר כל פעילות גופנית דומה באוויר. מסיבה זו השימוש בשחייה נפוץ ברפואת שיקום לאחר פציעות ולטיפול בנכים. השחייה מסייעת ביציבה ועוזרת בפיתוח גוף שרירי ודק האופייני כל כך לשחיינים. ישראל הארץ בה רוב ימות השנה השמש זורחת ומזג אויר נעים יש שפע  של ברכות שחייה פתוחות הפועלות רוב ימות השנה, לצד בריכות שחייה סגורות הנותנות מענה לשחיינים מתמידים גם בימיות החורף. גם אלה וגם אלה מצמיחות מתוכן שחיינים כחול לבן שהחלו את לימודי השחייה בגיל צעיר, בניהם גם כאלה שהחלו את לימודי השחייה בחוגי שחייה לתינוקות ולפעוטות. חוג שכזה מאפשר לאם ולתינוק להמשיך ולפתח את הקשר בסביבה טבעית כמו הרחם – במים.

 

שחייה תחרותית היא ספורט אולימפי ומקובלים בה ארבעה סגנונות: חופשי, חזה, גב ופרפר

והם מבוססים על טכניקה נלמדת ונרכשת. האדם שאינו יצור ימי לא נולד לשחות והוא זקוק להדרכה מדויקת, לאימון ולתרגול כדי לרכוש את מיומנות השחייה. לכן, חשוב מאד לבדוק מי המאמן בחוג השחייה ומה הידע והתמקצעות שלו וזאת מכיוון שסקרים מראים ששיטות לימוד מיושנות וידע מועט של המדריך גורמים למתלמד לסגל תנועות לא נכונות הגורמות להתעייפות מהירה, לתסכול ולחוסר התמדה. כאשר שוחים נכון בעיקר שחיית חתירה או גב, ניתן ליהנות מהפעילות הזו לאורך זמן. שחיינים כחול לבן הלומדים שחייה נכונה מגיל צעיר ונחשפים לתחרויות אישיות וקבוצתיות רוכשים ביטחון עצמי ביכולתם לנוע במהירות במים המקרין גם על תחומי החיים האחרים.


מחקרים בארץ ובעולם מראים שילדים שלומדים לשחות מגיל צעיר מרגישים נוח יותר בכל במסגרת חברתית. חוג שחייה מקנה לימוד שההסתגלות היא אחד מיסודותיו. הסתגלות למים בכל טמפרטורה או מזג אוויר,  לנשימה וציפה נכונה מקנים לילד סיבולת גופנית וסבלנות נפשית. עבודת ידיים ורגליים תוך שילוב ותזמון משפרים סגנון השחייה של הילד  ואת הגמישות שלו. הילדים שיפתחו שליטה בכל ארבעת סגנונות השחייה יוכלו לבחור בשחייה כענף תחרותי או להתמקד בשחייה אומנותית. גם לאלה וגם לאלה נכונו ההזדמנות להיות לשחיינים כחול לבן ולייצג את ישראל בתחרויות בינלאומיות ובאולימפיאדה.


Notice: Undefined variable: sorting in /var/www/vhosts/hoogim.co.il/httpdocs/classes/article.php on line 17

מידע נוסף: